Bilder fra bildekvelden i nov. 2018

Vi er meget takknemlig om dere gir oss en tilbakemelding hvis dere har mere informasjon om noen av bildene

Bruk denne linken for å informere oss………….

Slåttonn på Nedre Leren 180/2. Magda og Bjarne Morken med sønnen Ola Johan.
Fagerli 156/8 Halvor Stuberg (Jorid Oddbjørg Stuberg) Til venstre : Bergly 156/7 Bjarne Stuberg (Bjørn A. Stuberg)
17. mai foran klubbhuset på Trudvang. Fra v: Astrid Berg g. Hallem, Jorun Hjelsvold g. Halvorsen, Sigrid Sorte g. Paulsen, Ragnhild Jullum g. Ryggvik, Oddrun Ekren g. Kaspersen, ukjent, ukjent.
Lånke Handelsforening, etablert 1910. I høyre bildekant, posthuset.
På huk nr. 2 fra v: Synnøve Tronstad. Minstemann helt fremst: Jan Egil Tronstad, bak ham: Svein Olav Tronstad.
Til venstre : Solem 169/1 Halfdan Havdal (Halvor Havdal) Til høyre : Geving vestre 167/2-3-4 Anders Leikvold (Per Leikvold)
På Selbuskogen. Sigurd Øfsti har saget tømmer til husbygging. Fra v: Sigurd Øfsti, Ivar Jan Øfsti, ukjent.
Shang-ri-la, sommerrestaurant på Gevingåsen
Foran fra venstre: Liv Mari Elverum, Dag Tore Fleischer, Jan Olav Bye. Bak: Tor Helge Elverum, Magnar Veiseth, Odd Skei, Terje Rønning, Sissel Veiseth, ukjent.
Østre Hoås 202/8. Nils Rønning, Martin Rønning. Nåværende eier Nils Gunnar Rønning.
Åsveien 156/6 Sivert Dybvadskog. Nåværende eier Terje Kjesbu.
??
17. maitoget på Hell. Fanen til Sorte skole fremst i toget, like bak musikken.
Myran 154/11-12-13. Systue og snekkerverksted. Nåværende eier Tor Kåre Tollefsen.
Olaf Leirheim spoler hesjetråd.
Harald Skolmli i tømmerskogen.
Hellestad (162/10) på Hell. Heimen til Alfred og Anna Nilsen.
Utenfor smia i Rødde.
Stjørdal Samvirkelag, avd. Eidum
Sittende fra venstre: Gunnlaug Berge, Solveig Sætnan,Riborg Hellesås, Tor Einar Berg, Arnhild Berg, Marianne Woldseth, Dagny Sætnan, ukjent Stående bak: Solveig Almås, ukjent, ukjent, Gurine Sirås.
Leirgård (Gnr. 181/3) Birger Belsvik
2 stk. Massey Ferguson på Dravengsaga. Til venstre Birger Sandtrø med sin og til høyre står John O. Ekren sin traktor.
Birger Sandtrø på Dravengsaga
Forhåpningsfulle elgjegere. Fra venstre: John Ertsgård, Inge Klegseth, Johan Sandberg, Pål Sandberg, Arnt Klegseth, Per Gunnar Klegseth.
Høstpløying i Nigarda Sorte (152/4). Arne Aarnes på traktoren. Strætesfjellet i bakgrunnen
Høykjøring på Søndre Geving (Utigard Gevingan) Gnr 167/5 i 1942. Borgny og Bardo Stokke foran høylasset.
Johan Hagen født 1867 og døde i Ålen i 1970 over 102 år gammel. Foreldrene var brukere på Hjelset (179/1). Johan flyttet fra Lånke i 30-årsalderen. Han var en god venn av tegneren Anders Bjørgård, og Johan var antagelig modell til Jens von Bustenskjold. Mere informasjon i Lånkeboka Bind III, Bosetting og levekår.
Nordre Nedre Gevings torvuttak på Stormyra.Torvhuset i bakgrunnen.
Skuronn på Brennmoen. Sverre og Jorun Sætre.
Høyonn på gården Ekren Vestre (149/3). Fra venstre: Karen Ekren, Jon O. Ekren (på traktor) og Gerd Inger Ekren (g. Lien)
Sandbakken Sag. Nedlagt i slutten av 1920-åra. Der vi ser et sommerfjøs i bakgrunnen, står i dag husene til eiendommen Kringsjå.
3. klasse ved Lånke skole 1966. 1. rekke fra venstre: Johan Otto Bjørge, Johan Teveldal og Svein Sinnes. 2. rekke: Eva Karin Børseth, Randi Størseth, Ellen Marta Woldseth, Sølvi Balstad, Nina Stokke, Aud Marit Winge, og Sølvi Hegre. 3. rekke: Kjell Robert Leikvold, Svein Nygård, lærer Rolf Sørli, Margun Irene Berg, Jorun Anne Myren, Jan Gunnar Steig og Per Magne Klausen.
Anders Lundgrens bakeri på Hellesvold.
Fra Røssvollen. Seterfolket har fått besøk fra Venna eller Selbu.Fra venstre: 1. Margit Bakken (g. Alstad), 2. Anne Marta Bakken, 3. Aslaug Hilanmo, 8. Reidun Jullum g. Ekren, 11. Brynhild Jullum, 13. John Størseth.
Slottonn på Sørli (196/7). Søsknene Erling Arnfinn, Ingfrid og Peder Kristian Kvål sammen med sin tante Astrid Kvål.
Stakksetting i Østre Sorte (151/1) i 1947. F.v.: Sverre Hjelsvold, Alma Hjelsvold og Kåre Brekk
Gunvor Lertrø ordner kornband. I bakgrunnen Dravengsaga og Draveng 188/1, nå 188/14.
Første rekke nr 2 fra v: Marit Nilsen g. Skulbørstad. Resten ukjent.