Bildekveld 4. juni 2026

Suksess med historiske krigsbilder på Menighetshuset

Det ble en usedvanlig vellykket bildekveld da godt opp mot 70 personer benket seg på Menighetshuset torsdag 4. juni kl. 18.00.

Temaet for kvelden var bilder tatt av tyske soldater under krigen, presentert av fesningsforvalter Anbjørn Viem. Publikum fikk et unikt innblikk i lokalhistorien gjennom motiver fra blant annet Hell, Langøra, Tøsnåsen, Lånke Leir og Røssfossen.

Viems dype historiske kunnskap, kombinert med hans glimrende fortellerevne, fengslet de fremmøtte og gjorde dette til en svært vellykket og minneverdig kveld for historielaget.
Takk til alle som møtte opp!